23. september 2013

Knutekål!

Hausten er her, og ikkje berre med dei flotte fargane, men også med litt større utvalg av frukt og grønsaker i butikkane.
Og magen min er for tida så super overfølsam for allting, så då tenkte eg at eg ville prøve ut litt nye grønsaker som magen min kanskje ikkje protesterar mot.

For eg har tru på at kroppen vår har godt av å ete frukt og grønt.
Så sist eg handla mat, så falt blikket mitt på eit fint pyntebord, der det låg knutekål plassert som pynt mellom kjøtt- og ostedisken.

Hmmm ja knutekål er ikkje spesielt vanleg i Norge, men eg har ete ein god del knutekål i opveksten min i Nordtyskland. Knutekål var ein av dei få grønsakene eg fekk i meg (eg ville helst berre ete kjøtt og frukt då eg var lita, men det gjekk ikkje foreldra mine med på).

Det viste seg at knutekålen i butikken ikkje berre var til pynt, men også til salgs.
Så kjekt!
Sidan det er mange som aldri har vore bort i knutekål, tenkte eg å skrive litt om den her.

Knutekål liknar i smaken på stilken i blomkål eller brokkoli.
Den kan tilberedast ved å dampkoke eller smørdampe eller kva det nå heiter på fagspråket, men for dikkøn der ute som ALDRI har smakt på knutekål, kjem det nå her ei super enkel innføring i RÅ knutekåltilberedning (som eg likar best - kokt knutekål går sikkert an, med saus og tilbehør):

Slik ser knutekål ut. Den raude varianten.
 Den finst også i ein lys variant.
Eg likar knutekål best rå, for då er den saftig og har mild og frisk smak.
Slik ser den ut inni.
Eg bruka brødkniv for å dele den, for skallet kan vera litt treaktig og vanskeleg å skjære gjennom.
Då funkar det godt med brødkniv/sag.
Eller så kan ein skrelle den før deling.
Har du valget mellom ein liten og ein stor knutekål, så kjøp heller den minste, fordi dei store kan fort vera litt treaktige, og då må den skrellast mykje.
Knutekål må skrellast godt, og desse større knutekål, dess meir må den som regel skrellast.
Eldre knutekål kan fort bli treaktig, mens dei yngre (mindre) er meir sprø.
Knutekål har litt fiberaktig struktur, men har liknande konsistens som blomkålstilk utan skall. Og litt som kålrot kanskje. Men det er mange år sida eg åt kålrot sist, så det hugsar eg ikkje heilt  :D
Skjær i bitar. Eller stavar. Eller båtar. Eller små figurar. Whatever.
Nå er det slik at knutekål kan brukast som råkost eller lettkokt. Eg likar den best rå. Med dipp inntil hadde den sikkert vore enda bedre!
Enkel servering likar eg best. Hmmmmm det blei faktisk veldig godt!
Hugs å skylle knutekålen på eit eller anna tidspunkt etter å ha skrelt den.
Sånn botanisk sett er knutekål nemleg ein oppsvulma stengel, og når den er stor, så ligg den på bakken.

Som eg hugsar, så er det ikkje så godt med knutekål som har vore fryst ned, så det er nok best å nyte den mens det er sesong for den. Og det er det .
Så det er berre å prøve!
Lykka til viss nokon av dikkøn tør å smake på denne "eksotiske" grønsaka!

2 kommentarer:

  1. Hmm, dét var en merkelig grønnsak, som jeg forøvrig ALDRI har sett før. Hverken i butikk eller ... i "frilutft" (?). Så hvis jeg ser den i en butikk, tror jeg blir nødt for å se etter den i hver eneste grønnsaksdisk som jeg går forbi nå fremover, for å se etter den ;D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe ja kanskje litt merkeleg, denne.
      Som sagt, så låg denne eg kjøpte som "pynt" og ikkje blant grønsakene, og dette var på Meny (der eg aldri hadde sett den før). '
      Eg åt faktisk opp halve knutekålen i går, for smaken blei bedre og bedre.
      Du får sjå om du finn den ;)

      Slett